- SUPERTECH R10 SISAK MŰSZAKI JELLEMZŐK KÜLSŐ HÉJ
- KARBON HÉJSZERKEZETŰ, TÖBBRÉTEGŰ KOMPOZIT SZERKEZET OSZLATJA EL AZ ENERGIÁT AZ ÜTKÖZÉSEK SORÁN.
- Az ECE 22.06, DOT és FIM szabványok szerint homologizált Supertech R10 bukósisak héjszerkezete egy rendkívül fejlett öntési technológiát alkalmaz, többkompozit kombinációval, amely egy 3K nagy sűrűségű karbon külső oldalt, egy egyirányú karbon kompozit réteget, egy aramidszálas réteget és egy üvegszálas réteget tartalmaz.
- A 3K nagy sűrűségű karbon külső réteg kiváló szilárdságot és energiaelosztási hatékonyságot biztosít a héj felett.
- Az egyirányú (UD) szénkompozit réteg jelentősen nagyobb sugárirányú szilárdságot biztosít a héj körül, megakadályozza a tömörülést, de lehetővé teszi az ellenőrzött elhajlást az átvitt ütközési energia csökkentése érdekében. Az aramidszálas és üvegszálas rétegek pedig kritikus behatolásvédelmet biztosítanak.
- Ez a réteges kompozit kombináció, amelyet úgy hoztak létre, hogy mindent egy fejlett epoxigyantával ragasztottak össze, amelyet már az elő-preg szálakra alkalmaztak, tökéletesen szabályozza a gyanta és a szálak ideális arányát a szilárdság, a mechanikai teljesítmény és a könnyű súly maximalizálása érdekében. Az anyagrétegek kombinációja jobb energiakezelést, valamint a külső héj korlátozott elhajlását biztosítja, így az energia szélesebb körben terjed és jobban elnyeli az EPS-bélés.
- Az S-R10 egyedülálló héjszerkezete rendkívül hatékony ütközésvédelmet eredményez. Az Alpinestars korszerű kutatási és fejlesztési központjában található, teljesen felszerelt, saját sisaktesztelő létesítményével a vállalat kimerítő ütközéskutatási programot végzett. Kutatási és fejlesztési erőfeszítéseink kimutatták, hogy az S-R10 olyan lineáris és ferde ütközési teljesítményeredményeket ad vissza, amelyek messze meghaladják a jelenlegi ECE 22.06 sisakszabályozási szabvány határértékeit. A közvetlen lineáris ütközéseknél, azaz a sisak és egy tárgy közötti 90 fokos szögben történő ütközésnél az S-R10 átlagosan 37%-kal meghaladja a szabványt. A forgási gyorsulás és a ferde ütközés teljesítménye esetében, amikor az ütközési energia nem 90 fokos lineáris vagy derékszögű egyenes ütközésből származik, az S-R10 65%-kal haladja meg a szabványt.
- BELSŐ BURKOLAT
- AZ S-R10 BELSŐ BURKOLATA KÜLÖNBÖZŐ SŰRŰSÉGŰ EPS-BŐL KÉSZÜL
- Az S-R10 a külső héjhoz hasonlóan négy belső héjjal rendelkezik, és négy anatómiai méretben kapható. Az S-R10 konstrukcióját úgy optimalizálták, hogy a motorosok számára biztosítsák a megfelelő illeszkedést, ami nem csak a kényelmet javítja és csökkenti az összsúlyt, de ami a legfontosabb, javítja a sisak hatékonyságát ütközés esetén. A sisak külső héja alatt egy nyolc darabból álló, több sűrűségű EPS-bélés található, amelynek hat speciális sűrűsége stratégiailag különböző zónákban van elhelyezve, hogy biztosítsa a külső héj felett eloszló ütközési erők kiváló energiaelnyelését, valamint a szoros és kényelmes illeszkedést. Az EPS-bélésnek, akárcsak a külső héjnak, minden sisakmérethez saját egyedi mérete van, ami még inkább testre szabja a sisak teljesítményét és illeszkedését a védelem és a kényelem tekintetében.
- LINEÁRIS ÉS FERDE ERŐKEZELÉS
- Az EPS belső felülete sima, így egy optimalizált, alacsony súrlódású területet hoz létre a kiváló ferde ütéskezelés érdekében.
- Ha más típusú sisakok teszteléséről van szó, a legjobb sisakok azok, amelyek védelmet nyújtanak a rotációs, valamint a ferde és lineáris ütközési erők ellen.
- Az Alpinestars az ilyen rotációs, ferde és lineáris ütközési erők elleni küzdelemhez és mérsékléséhez alacsony súrlódású felületet tervezett az EPS bélés belső felületén. A belső felületet hihetetlenül simára csiszolták, majd speciálisan bevonattal látták el, hogy még tovább csökkentse a súrlódást, lehetővé téve a komfort bélés mozgását az EPS ellen. Az eredmény fokozott forgási és ferde és lineáris erőkezelés, ami lehetővé teszi, hogy a motoros feje önállóan mozogjon a sisakon belül, vagy fordítva, ami jelentősen csökkentheti a ferde ütközésből a fejre, nyakra, agyra és gerincre ható erő nagyságát, és egyúttal csökkenti az agyrázkódás lehetőségét. Összefoglalva, a speciális forgási ütközésvédelmet az EPS-bélés belső alakjának és speciális bevonatának kombinációja biztosítja, a komfort bélés speciálisan kifejlesztett felületével együtt. Ez a szabadalmaztatott technológia csökkenti a motoros fejére átvitt forgási gyorsulást.
A több mint 10 évnyi intenzív tanulmányozás, fejlesztés és tesztelés eredménye, a Supertech sisakcsalád célja, hogy a lehető legfejlettebb, legjobban védő és teljesítménynövelő sisakokat hozza létre a versenyzők és motorosok számára világszerte. A Supertech R10 közúti versenysisak többéves, kiterjedt kutatását, fejlesztését és tesztelését követően az Alpinestars sisak termékfejlesztési részlege a MotoGP legendájával, Andrea Doviziosóval, valamint a MotoGP versenyzőivel, Jorge Martinnal és Jack Millerrel közösen fejlesztette ki a Supertech R10 sisakot. Az S-R10 esetében a tervezés során a legmagasabb szintű teljesítmény biztosítása állt a középpontban, különösen ami a védelmet és a biztonság új szintjét illeti. Az S-R10 sisakot úgy tervezték, hogy a kiváló szellőzés, a felülmúlhatatlan kényelem és a lehető legkönnyebb súly tökéletes keveréke legyen, anélkül, hogy bármilyen más fronton kompromisszumot kötöttek volna. Az S-R10 tervezésének és fejlesztésének egy másik kulcsfontosságú eleme a sisak fejlett aerodinamikája, amelynek számtalan szélcsatornában végzett munkamenet célja a légellenállás csökkentése és az optimális aerodinamikai stabilitás biztosítása volt.
- A-HEAD FELSZERELÉSI RENDSZER
- Az S-R10 személyre szabhatóságát és egyedi, testre szabott illeszkedését növeli a sisak egyedi és szabadalmaztatott A-Head Fitment System. Az A-Head System lehetővé teszi, hogy a sisakot pontosan a versenyző preferenciáira hangoljuk, mivel a sisak magassága és szöge is állítható, ahogyan a sisak a fejre ül. Az EPS az A-Head Fitment System rendszerrel van felszerelve, amely lehetővé teszi az ultraspecifikus beállítást, amely ahhoz igazítható, hogy a motoros feje milyen mélyen ül a sisakban, valamint hogy a sisak mennyire előre vagy hátra van dőlve.
- AERODINAMIKA
- AZ CFD SZIMULÁCIÓKKAL KIFEJLESZTETT, SZÉLCSATORNÁBAN ÉS VERSENYPÁLYÁN VALIDÁLT S-R10 SISAKOT ALACSONY LÉGELLENÁLLÁSÚ TELJESÍTMÉNYRE ÉS MAXIMÁLIS AERODINAMIKAI STABILITÁSRA OPTIMALIZÁLTÁK.
- Az S-R10 sisakot a fejlesztés kezdete óta teljes körű szélcsatornában fejlesztették. A különböző fejpozíciókban a légellenállási együtthatóra vonatkozó aerodinamikai célok, valamint a különböző szögekben való stabilitás volt az elsődleges cél a sisakforma fejlesztése során, amelyet először széleskörűen fejlesztettek ki számítási áramlástani módszerekkel, majd validáltak a teljes léptékű szélcsatornában és végül a versenypályán. Az eredmény egy olyan sisak, amely a legkisebb légellenállást és a legmagasabb szintű aerodinamikai stabilitást éri el nagy sebességnél minden más, általunk a szélcsatornában tesztelt versenysisakhoz képest. Ennek köszönhetően az S-R10 már most a gyári MotoGP csapatok által választott sisak a legjobb aero teljesítménye miatt. Az országúti versenyzők is profitálnak ebből, mivel nagy sebességnél kevésbé terheli a nyakukat, és alacsony a szélzaj szintje.
- Az S-R10 két különálló aerodinamikai spoilerrel rendelkezik - egy standard, és egy hosszabb versenyváltozattal -, és mindkettő az Alpinestars szabadalmaztatott kioldó rendszerével van felszerelve, rugalmas ízületekkel, amelyek segítenek a spoiler leválásának a sisak héjáról, ha jelentős ütközésnek van kitéve, függetlenül a szögtől, hogy csökkentsék a potenciális forgási energiát.
- Oldalsó szárnybetétek is vannak, amelyek tovább támogatják az S-R10 stabilitását és javítják az aerodinamikai légellenállást. Ezen kívül a sisak napellenzője turbulátorokkal rendelkezik az aero-akusztikus teljesítmény javítása érdekében. Ennek eredményeképpen a standard közúti spoilerrel felszerelt sisak aerodinamikai teljesítményéhez képest maga az S-R10 már most is az általunk tesztelt legjobb aerodinamikai teljesítményű sisak, a versenyspoiler és az aero wingletek együttes konfigurációjával pedig további 4,54%-os légellenállás-csökkenést értünk el.
- SZELLŐZTETÉS
- A SUPERTECH R10 SISAK TIZENEGY SZELLŐZŐPONTOT TARTALMAZ
- Ami a szellőzést és a légáteresztést illeti, 11 szellőzőnyílás van, a szemnyílást nem számítva, 7 szellőzőnyílással, ebből 3 az állvédőnél és 4 a sisak tetején, valamint 4 kipufogónyílással, 2 oldalsó nyílással az állvédőnél és 2 a sisak hátsó felső részén. Ezek a szellőzőnyílások közvetlenül a sisak héjába integrálódnak a belső EPS-bélésen keresztül egy sor légcsatornával. Az S-R10 esetében a légáramlás a nyílásokon keresztül érkezik be, valamint aktívan kering a motoros feje felett és körül egy sor csatornán keresztül, majd a sisak hátulján távozik.
- A felső szellőzőnyílás egy nagy központi csúszkával rendelkezik, amely a jobb kényelem érdekében a fej tetejére irányítja a levegőt, amely nyitott állapotban szellőzőnyílásokkal rendelkezik a meleg levegő elszívására a motoros homlokáról. A hátsó spoiler alatt két szellőzőnyílás található a meleg levegő hatékony elszívásához. Az állszellőzőket két nyílás alkotja, amelyek a sisak elején, a pajzs zárszerkezetének oldalain helyezkednek el, ahol mindkét szárny sarkában egy-egy fül található, amellyel a szellőzőnyílást lehet nyitni vagy zárni. Az ezen a ponton belépő levegő a pajzsok belső oldala felé irányul, így egy réteges légáramlás jön létre, amely hatékonyan megakadályozza a párásodást és a párásodást. Ezenkívül pedig az állrúd szellőzőnyílásai arra szolgálnak, hogy a párás levegőt a sisak külső oldalára szívják ki.
- PAJZS JELLEMZŐI
- A PAJZSMECHANIZMUS FÉM ZÁRÓELEMEKKEL VAN ELLÁTVA, HOGY MEGAKADÁLYOZZA A PAJZS NEM KÍVÁNT LEVÁLÁSÁT ÜTKÖZÉSKOR, AMELYET ZÁRT HELYZETBEN EGY ELÜLSŐ FÉMZÁR RÖGZÍT.
- A napellenző két egyedülálló tulajdonsággal rendelkezik, köztük egy fém reteszelő karral, amely megakadályozza a pajzs nem kívánt leválását ütközések és/vagy ütközések során, valamint egy alacsonyabb oldalsó vonallal a maximális látómező érdekében, amely a már így is kiemelkedően széles szemüvegen felül 220 fokos oldalirányú és 57 fokos függőleges látótávolságot biztosít a nagyszerű vezetési kényelem érdekében.
- A pajzs oldalsó bütyökmechanizmusok segítségével rögzül a sisakhoz, lehetővé téve a pajzs elfordulását és mozgását, hogy teljes mértékben a sisak gumiablak-keretezéséhez záródjon.
- Emellett maga a napellenző is könnyen cserélhető vagy eltávolítható a biztonságos és szerszám nélküli gyorskioldó rendszernek köszönhetően.
- Az S-R10 3 mm vastagságú, 1. optikai osztályú, karcolás- és párásodásgátlóval bevont optikai osztályú védőpajzzsal van ellátva.
- A pajzs belső csapokkal van ellátva a PINLOCK 120XLT - 100% MAX VISION lencse és külső csapokkal a letéphető lencsék befogadására.
- KIVEHETŐ BÉLÉS
- A BÉLÉSEK KIVEHETŐK ÉS MOSHATÓK, ÉS ANTIMIKROBIÁLIS KEZELÉSSEL ELLÁTOTT SZÖVETEKKEL RENDELKEZNEK.
- Koronapárna: A koronapárna és a nyakpárna rugalmasan kapcsolódik egymáshoz, a fokozott ferde ütéskezelés érdekében, négy panelre (elülső, oldalsó, hátsó) épülő konstrukcióval, az optimális illeszkedés érdekében, a megfelelő habvastagsággal.
- Felső párna: A felső párna kivehető és magassága az A-Head Fitment System segítségével állítható.
- Arcpárnák: Az arcpárnák prémium minőségű habbal és szövetekkel vannak ellátva, amelyek kényelmet és légáteresztő képességet biztosítanak. Az arcpárnák vészhelyzeti kihúzórendszerrel is rendelkeznek, amely lehetővé teszi, hogy az oldalsó arcpárnát a pálya melletti támogató és orvosi személyzet könnyen eltávolítsa, és egy csatornával is rendelkeznek a folyadékpótló rendszer felszereléséhez.
- SÚLY
- És végül, amikor a súlyról van szó, az ECE / DOT / FIM tanúsítvánnyal rendelkező Supertech R10 sisak lenyűgöző 1540 grammot nyom a mérlegen egy közepes méret esetében, vagyis 3,4 fontot, ami rendkívül magas teljesítmény-védelem-tömeg arányt biztosít az S-R10 számára.- Egy másik külső héjvédelmi funkció az állcső profilja, ahol az alapterületet kifejezetten dombornyomottá alakították, hogy domborzatot adjon. Az alsó profil megemelkedett, hogy a kulcscsontot elkerülje, és ahelyett, hogy a kemény karbon héj potenciálisan érintkezne a kulcscsonttal, az S-R10 egy puhább EPP (expandált polipropilén) béléssel rendelkezik, amely túlnyúlik magán a sisak héján, és rugalmasabb gumikeverék borítja. Ez az állvédő kialakítás csökkenti a kulcscsontsérülések esélyét, amelyek a motorozás során az egyik leggyakoribb sérülések közé tartoznak.