Blog

A márka 52 éves történetének legnagyobb hírének tekinthető, a HJC rendkívüli örömmel jelenti be, hogy a 2021-es MotoGP-világbajnok, Fabio Quartararo csatlakozott a világ első számú sisakgyártójához, miközben előrehalad a már amúgy is rendkívüli karrierjében.

Az Alpha Industries 1959-ben, Knoxville-ben (Tennessee állam) alapított ruházati gyártó, aki kezdetben kizárólag az Amerikai Haderő beszállítójaként dolgozott. Mára nemzetközi hírű ruházati divattermékek gyártóvá nőtte ki magát. A cég leginkább pilóta dzsekijeiről és parkáiról ismert, de a portfólió nem csak férfi, hanem női és gyerek ruhákat is tartalmaz a kabáttól a pulóveren és nadrágon át egészen az alsóneműig és kiegészítőkig.

Számos gyártó dolgozik együtt az In&motion céggel a légzsákos termékek fejlesztésében.
Az általunk forgalmazott gyártók közül az Ixon és Furygan légzsákos mellényeket gyárt, míg az RST egyedülálló módon az integrált ruhába épített légzsákokban látja a fantáziát.
Ezek mellett gyárt még a Held, Klim és Tucano Urbano is airbag mellényeket az In&motion-nal közös együttműködésben.

Ebben a cikkben összefoglaljuk a tudnivalókat a légzsák működéséről:
1. A légzsák működése, bemutatása
2. Légzsák vásárlása 3 lépésben
3. Meglévő kabátomhoz használhatom a légzsákot?
4. Légzsákrendszer viselése 1 részes bőrruhák alatt
5. Hogyan aktiváljuk újra a rendszert fújódás után
6. Mi a különbség a Street, a Track és az Adventure mód között?
7. Hogyan működik a lízing
8. TRACK MÓD, AZ IN&MOTION MOTORKERÉKPÁR LÉGZSÁK EREDETE.

MIPS: "KÜLDETÉSÜNK, HOGY A VILÁGOT A BIZTONSÁGOSABB SISAKOK FELÉ VEZESSE."

Mindannyian elesünk időnként. Szerencsére a legtöbb esés kisebb. Egy lenyúzott térd, egy koszos szett, de folytatod. Néha azonban a hatás nagyobb. Erősen földet értél. Bárki, aki összeütközött és beütötte a fejét – a járdán, földön, hóban vagy jégen –, tudja, hogy ez szinte mindig ferde ütközés. Ezért léteznek Mips® termékek. A sisak belsejében található, alacsony súrlódású réteg 10-15 mm-es többirányú mozgást tesz lehetővé bizonyos szögben becsapódások esetén, ezzel csökkentve a fejre ható forgási erőt.

A motoros sisak története.

Az első motoros sisak 1914-ből származik, amikor Dr. Eric Gardner, a Brooklands-i versenypálya orvosa, aki riasztóan sok motorkerékpár-baleset okozta fejsérülést észlelt. Megbízta Mr. Moss-t a Bethnal Greenből, hogy készítsen egy vászon- és sellak sisakot, amely elég kemény lenne ahhoz, hogy ellenálljon egy erős ütésnek.

A sellakot választotta, hogy megbizonyosodjon arról, hogy elég sima ahhoz, hogy eltérítse a kiemelkedéseket. Ezt a sisakot, amikor bemutatták az Auto-Cycle Unionnak, eredetileg elutasították, de végül kötelezővé tették az 1914-es Man-szigeti TT-versenyeken. Annak ellenére, hogy ez az ő érdekükben állt, a versenyzők valójában ellenálltak az ötletnek! Ez akkor kezdett megváltozni, amikor az IOM TT tisztiorvosa megállapította, hogy általában "több érdekes agyrázkódási esetük" volt, de 1914-ben egyetlen eset sem volt.

Egy nagyon korai motoros sisak

Icon Airflite teszt Misi Mágus motorozzvelem.blog.hu szerzőjétől.

Az SC-Project világelső a motorkerékpárok kipufogórendszereinek gyártásában.
MotoGP, a Moto2, a Superbike és a Supersport legjobb csapataival folytat együttműködést.